Cea de-a 11-a editie a Festivalului International de Film Bucuresti, cel mai vechi festival competitiv din capitală destinat exclusiv filmului de lungmetraj, va avea loc in perioada 20 – 26 aprilie 2015 la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu si Club Control.

Image and video hosting by TinyPic

Șase filme, dintre care două realizate de regizori femei, vor concura in acest an pentru trofeul Bucureşti IFF. Toate titlurile sunt prezentate in premieră absolută si, cu o singură exceptie, nu vor fi distribuite ulterior in cinematografele din Romania. Directorul artistic al festivalului, Andrei Creţulescu, a definitivat lista de filme din competiţie – din eclectica selecţie nu lipsesc, ca de obicei socuri, revelatii si confirmări.

Autroportretul unei fete cuminti (Romania, regia Ana Lungu)

După debutul Burta balenei (co-semnat cu Roxana Szel), Ana Lungu revine cu un lungmetraj solo la fel de independent, dar mai ambitios. Foarte frantuzesc (in sensul saizecist), Autoportretul… este partial jucat de neprofesionisti, dar beneficiază de aparitia unuia dintre actorii momentului, Emilian Oprea, intr-un rol secundar. Premiera mondială – in noua sectiune „What the ?!”, Rotterdam 2015.

Cold in July / Iulie insangerat (SUA, regia Jim Mickle)

În primele sale filme, americanul Jim Mickle s-a ocupat de sobolani, vampiri si canibali – iată-l acum atacand potul cel mare: Texasul etern surprinzător. Michael C. Hall, Sam Shepard si Don Johnson sunt pionii acestui western modern (in sensul violent-deranjant), iar de unde pornesc si mai ales unde ajung, spectatorul află amuzat-oripilat, pe propria piele. Selectie oficială Quinzaine des realisateurs, Cannes 2014.

A Girl Walks Home Alone at Night / O fată merge acasă singură in noapte (SUA, regia Ana Lily Amirpour)

Un formidabil debut alb-negru scris si jucat intr-un dialect Farsi dar filmat in California de o fată de 34 de ani născută la Londra din părinti iranieni (si care tocmai pregăteste un film cu canibali). Cool, seducător si teribil de romantic, filmul ii surprinde chiar si pe cei care credeau că nu se mai poate face nimic nou in materie de vampiri in anul de gratie 2014, A.J. (După Jarmusch). Premiera mondială: Sundance 2014.

Hyena / Hiena (Marea Britanie, regia Gerard Johnson)

„I have seen the future of crime films and it screams Hyena” (Nicolas Winding Refn). Regizorul Gerard Johnson, acompaniat la propriu de fratele Matt (adică The The, pe coloana sonoră) si de vărul Peter Ferdinando (intr-un rol principal greu de cuprins in cuvinte), pune in scenă una dintre cele mai brutale povesti de gen contemporane, cu un ochi la Michael Mann si celălalt la Ben Wheatley. Cel mai bun thriller, Sitges 2014.

Kebab & Horoscope / Kebab si Horoscop (Polonia, regia Grzegorz Jaroszuk)

Kebab, fost saormar underground, si Horoscop, fost prezicător la revista Lumea animalelor, ajung, cat ai zice „minimalism”, specialisti in marketing la o firmă de vandut covoare. Polonezul Grzegorz Jaroszuk păseste delicat pe un teren bătătorit de alde Kaurismaki si Roy Andersson. Premiera mondială Karlovy Vary; Premiul juriului pentru Cel mai bun debut, Raindance 2014.

Loin des hommes / Departe de oameni (Franta, regia David Oelhoffen)

Viggo Mortensen a jucat pană acum in engleză, daneză si spaniolă – iată-l vorbind o franceză impresionantă in acest western existentialist, inspirat de o povestire de Albert Camus si a cărui muzică originală este semnată Nick Cave si Warren Ellis. Suntem in Algeria anului 1954 si un profesor din creierii muntilor primeste misiunea de a escorta un ucigas pană la garnizoana din cel mai apropiat oras. Trei premii la Venetia 2014.

Sursa info