Nominalizat la Palme d’Or 2021, cel mai nou film al cineastului italian Nanni Moretti ajunge pe marile ecrane din Romania din 7 ianuarie 2022, distribuit de Independenta Film. Trei etaje/ Tre piani urmareste vietile a trei familii care locuiesc in aceeasi cladire si ale caror povesti se intersecteaza intr-un mod tulburator, cu urmari nefaste pentru toata lumea.

Maestru venerat al cinematografiei italiene, Nanni Moretti revine pe marile ecrane cu Tre piani, primul sau film bazat pe o carte – Three Floors Up a scriitorului israelian Eshkol Nevo. In distributia filmului se regasesc nume sonore precum Margherita Buy (Mia Madre, regia Nanni Moretti), Alba Rohrwacher (Minuni/ Le meraviglie, regia Alice Rohrwacher) sau Riccardo Scamarcio (Traducatorii/ Les Traducteurs, regia Régis Roinsard), precum si debutanta Denise Tantucci sau chiar autorul filmului, Nanni Moretti.

Trei etaje/ Tre piani urmareste vietile a trei familii care locuiesc in acelasi bloc de apartamente din elegantul cartier Prati din Roma. La primul etaj, relatia unui tanar cuplu (Riccardo Scamarcio si Elena Lietti) este erodata de suspiciunile tatalui cu privire la un presupus abuz al unui vecin in varsta asupra fiicei lor. La cel de-al doilea etaj, o mama (Alba Rohrwacher) a doi copii se lupta cu singuratatea si spectrul nebuniei in absenta sotului ei neatent si mereu ocupat. Si, in cele din urma, la cel de-al treilea etaj, o judecatoare pensionara (Margherita Buy) trebuie sa faca o alegere dureroasa, intre fiul ei de 20 de ani, care accidenteaza mortal o vecina, aflat sub influenta alcoolului si sotul ei, judecator (Nanni Moretti). Pe masura ce aceste povesti se intrepatrund, alegerile etice si morale pe care le face fiecare rezident al blocului vor declansa repercusiuni care le vor schimba viata.

Filmul Trei etaje se bazeaza pe romanul lui Eshkol Nevo, Three Floors Up. „Ambele spun povestile a trei familii care locuiesc in aceeasi cladire, povesti care abordeaza teme universale precum vinovatia, consecintele alegerilor noastre, dreptatea si responsabilitatea de a fi parinte. Personajele sunt fragile si speriate, manate de temeri si obsesii si ajung adesea sa ia decizii extreme. Cu toate acestea, motivatiile lor emotionale si sentimentale ne sunt intotdeauna clare. In timp ce romanul se termina in apogeul crizelor respective, in film am considerat important sa urmarim naratiunile pana la concluziile lor, sa exploram repercusiunile pe care le au actiunile personajelor asupra propriei vieti si a celor dragi,” spune regizorul Nanni Moretti, premiat cu Palme d’Or pentru tulburatorul Camera fiului/ La stanza del figlio (2000).